loading...
سایت فرهنگی - پرستاری
صامتی بازدید : 26 پنجشنبه 12 دی 1392 نظرات (0)

 

ام اس یعنی:‌ Multiple Sclerosis

این بیماری مختص اعصاب مرکزی بوده ( مغز و نخاع ) و ایجاد لکه های سفید یا پلاکهای متعددی در مغز می کند.

پلاکها گویای سفت شدگی غلافهای سلولهای (میلین ها) عصبی مغز می باشند, که این سفت یا سخت شدگی جلوگیری از انتشار جریان الکترو شیمیایی رشته های عصبی و اختلال در حرکات می شود.

در نتیجه فرمانی که از مغز صادر می شود براحتی به اعضاء و ماهیچه ها نمی رسد و کار براحتی انجام نمی شود. مغز فرمانده, کل بدن بوده و در جایگاه رفیعی قرار دارد. شخص باید دقیقا این اندام مهم و حیاتی را بشناسد و حداکثر مراقبت را از این اندام مهم بنماید.

زیرا هر عضوی از بدن کار خاصی را انجام می دهد و تغذیه خاصی را نیز دارد.

ریحانه فرید - دانشجوی پرستاری

صامتی بازدید : 140 پنجشنبه 12 دی 1392 نظرات (0)

 

تراشه یا نای لوله ای است که ارتباط دهنده اصلی حنجره به ریه هاست. بیماری خروسک (کروپ) که یکی از شایع ترین عفونت های دستگاه تنفس است، حنجره، طناب های صوتی و بخصوص نای را درگیر ساخته و سبب تنگی راه های هوایی فوقانی می شود.این تغییرات سبب سخت شدن تنفس و ایجاد صدایی شبیه پارس سگ با هر تنفس یا سرفه می شوند.

کروپ در بین بچه های 6 ماهه تا 3 ساله شایعتر است، در پسران نسبت به دختران شایع تر بوده و هرچند گاهی بزرگسالان هم به این بیماری مبتلا می شوند، اما به دلایلی از جمله کوچک تر بودن راه های هوایی، کودکان بیشتر مستعد ابتلا به خروسک هستند.این بیماری اغلب در ماههای اول بهار و پائیز رخ می دهد. اکثر موارد بیماری کروپ جدی نیستند، اما در شرایط خاصی نیاز به بستری شدن بیمار وجود دارد.

ریحانه فرید- دانشجوی پرستاری

صامتی بازدید : 25 پنجشنبه 12 دی 1392 نظرات (0)

 

علایم و نشانه های  بیماری از مهم ترین ابزارهای تشخیص در تمام بیماری  از جمله بیماری های قلبی می باشد و پزشک با  تکیه به شرح حال و معاینه  دقیق و با استفاده  از روش های تشخیصی  پاراکلینیک  مانند تست های خونی  یا اکوکاردیوگرافی و تست ورزش  آنژیوگرافی و …  جهت تائید و اثبات  یافته های بالینی و یا تکمیل اطلاعات مورد نیاز  استفاده می کند. مهم ترین علائمی  که میتوانند مربوط  به بیماری های قلب وعروق باشند شامل موارد زیر است اما توجه فرمائید که این علائم  الزاما ناشی از مسائل قلبی نیستند و تشخیص های افتراقی بسیاری دارند...

 کبری نیک پور- دانشجوی پرستاری

صامتی بازدید : 20 پنجشنبه 12 دی 1392 نظرات (0)

 

اهمیت تغذیه در مراقبت‌های مربوط به سرطان

خلاصه‌ای در مورد اهمیت تغذیه در مراقبت‌های مربوط به سرطان

سرطان و درمان‌های آن گاهی موجب بروز عوارض جانبی در امر خورد و خوراك می‌شود. برنامۀ غذایی بخش مهمی از درمان سرطان است و استفاده از غذاهای مناسب، قبل، بعد و در طی درمان به بیماران کمک می‌کند تا احساس بهتری داشته باشند و قوی‌تر بمانند. برای راحتي خيال از رسیدن مواد غذایی مناسب و لازم به بدن، بیمار باید به اندازۀ کافی از غذاهای حاوی مواد غذایی اصلی (ویتامین‌ها، مواد معدنی، پروتیئن، کربو هیدرات، چربی و آب) استفاده کند.

الهام بیرانوند - دانشجوی پرستاری

صامتی بازدید : 19 پنجشنبه 12 دی 1392 نظرات (0)

 

روشهای کسل کننده و غذاهای بدمزه ای که سال ها در متون مختلف به عنوان راه های تغذیه سلامت دیدیم و خواندیم را فراموش کنید. تحقیقات جدیدی صورت پذیرفته که در اثر آن با یک زنجیره غذایی متنوع و خوشمزه برای داشتن یک تغذیه سالم مواجه هستیم که در زیر به بررسی 9 مورد از این مواد غذایی خواهیم پرداخت...

 ریحانه فرید - دانشجوی پرستاری

صامتی بازدید : 42 پنجشنبه 12 دی 1392 نظرات (0)

 

شاید با خود تصور کنیدچون هر نوع غذایی می خورید، ویتامین های مختلف را به بدن خود می رسانید. اما همه داستان این نیست. با غذای معمولی نمی توان انواع پروتئین و ویتامین های لازم بدن را تامین کرد. به همین دلیل باید مکمل های غذایی را نیز در برنامه روزانه یا هفتگی خود بگنجانید. البته همه ویتامین ها این طور نیستند...

سارا بختیاری- دانشجوی پرستاری

صامتی بازدید : 203 پنجشنبه 21 آذر 1392 نظرات (0)

 

دیابت یکی از شایع ترین بیماریهای غدد است و البته در جوامع مختلف شیوع متفاوتی دارد . با توجه تغییراتی که در شیوه ها و عادات زندگی ، نحوه تغذیه و پیشرفت فن آوری در جوامع بشری پدید آمده است ، همه گیری دیابت بخصوص نوع 2 آن در همه بخشهای جامعه انسانی در حال گسترش است . گروه ویژه ای از بیماران دیابتی که نیازمند مراقبت مضاعفی در مقوله بیماری دیابت هستند ، خانمهای بارداری هستند که یا پیش از شروع بارداری به دیابت مبتلا بوده اند و یا پس از شروع بارداری، به دلیل عواملی همچون استعداد زمینه ای ، دیابت در آنها پدیدار شده است .

حدیث بیرانوند - دانشجوی پرستاری

صامتی بازدید : 151 پنجشنبه 14 آذر 1392 نظرات (0)

 

هليكو باكتر پيلوري مهمترين عامل زخم معده ، دوازدهه و گاستريت مزمن فعال مي باشد كه در صورت عدم تشخيص و درمان ممكن است منجر به خونريزي حاد و يا مزمن دستگاه گوارشي گشته و يا تبديل به يك عامل سرطانزا (كارسينوژن ) گردد.


رؤیالطیفیان- دانشجوی پرستاری

صامتی بازدید : 679 پنجشنبه 14 آذر 1392 نظرات (0)

 

اصطلاحات مربوط به اقدامات درمانی(سیستم تنفسی)
Adenoidectomy
آدنوئیدکتومی-برداشتن آدنوئید-برداشتن لوزه سوم
Bronchoplasty
برونکوپلاستی-جراحی ترمیم نقایص برونش ها...

رؤیالطیفیان-دانشجوی پرستاری

تعداد صفحات : 6

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 59
  • کل نظرات : 7
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 39
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 94
  • بازدید ماه : 46
  • بازدید سال : 2,649
  • بازدید کلی : 35,666